تحقیقات بازار و برندسازی

فرایند تحقیقات بازار برندینگ و مشاوره فروش


امروزه شرکت ها با دشوارترین شرایط رقابتی که هرگز سابقه نداشته رو برو هستند. از این رو برای موفقیت بیشتر در این بازار رقابتی٬ نیازمند درک و شناخت بسیار دقیقی از رقبا، مصرف کنندگان٬ نیاز ها و خواسته های آنها٬ شرایط محیطی هستیم. بطور کلی ما با یک فرایند اجتماعی و مدیریتی مواجه هستیم که به وسیله آن افراد، و نیازهای های خواسته های خود را از طریق تولید، عرضه و مبادله محصولات ارزشمند در بازار، تامین می کنند. ایجاد روابطی رضایت بخش و بلند مدت با طرف های اصلی همچون مشتریان وعرضه کنندگان از اهداف اصلی بازاریابی است. بنحوی که مشتریان، روابط بلند مدت خود با شرکت را حفظ کنند و همواره در انتخاب های خود، شرکت را به رقبا ترجیج دهند.


از این رو به یک طرح کسب و کار خوب و جامع نیاز است تا کل تیم بداند که می خواهد چه چیزی را٬چگونه٬وبرای چه کسی تولید کند. به عبارت دیگر بازاریابی، بخش‌هایی از بازار را به عنوان مناسب‌ترین بخش بازار٬ برای شرکت ها شناسایی و مشخص می کند که شرکت ها چگونه توانایی و امکان عرضه خدمات به آنها را دارند و همچنین مناسبترین محصولات و خدمات مورد نیاز آن بخش را طراحی و معرفی می‌کند. در بحث مدیریت بازاریابی همواره فرایند تصمیم گیری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. امنیت و عملکرد درست سازمان به دانش مدیران و در نتیجه نمود این دانش در تصمیم گیری آنها وابسته هست. به همین علت تمامی مدیران ارشد سازمان از نقش بسیار کلیدی تحقیقات بازار در مسیر رسیدن به اهداف کلان و بلند مدت سازمان آگاه هستند. شرکت پیشران صنعت تهران مفتخر است، با انجام پروژه های متعدد در زمینه فرایند تحقیقات بازار توانسته است کمک های شایانی را به شرکت های مختلف در زمینه های زیر داشته باشد:

 

  • 1. بررسی بازار محصول و شناسایی محصولات پرمصرف در صنعت مورد نظر

  • 2. شناسایی مشتریان و درک صحیح از خواسته ها و تمایلات آنها

  • 3. شناسایی بازار های جدید

  • 4. افزایش فروش

  • 5. شناسایی عوامل داخلی (اعم از نقاط قوت و ضعف)

  • 6. بررسی کامل از شرایط محیطی

  • 7.بررسی جامع در مورد رقبای بازار