ISO9001:2015

سيستم مديريت كيفيت ISO9001:2015


کسب گواهینامه ISO9001:2015 نشان دهنده این است که پیاده سازی فرآیندهای داخلی سازمان، به منظور برآورده ساختن انتظارات مشتریان قابل اعتماد و منطبق بر استانداردهای بین المللی مدیریت کیفیت است.
استاندارد جهانی ISO9001:2015 یک استاندارد عمومی است که هم بخش های تولیدی و هم بخش های خدماتی قادر به اخذ آن هستند.نباید فراموش کرد که این استاندارد بین المللی با استانداردهایی که به محصولات داده می شود متفاوت است. به بیان دیگر این استاندارد ساز و کار فرآیندهای داخلی سازمان را ارزیابی می کند، نه کیفیت محصولات.
جدیدترین ویرایش این استاندارد مربوط به سال 2015 می باشد که در آن تاکید ویژه ای به مباحث کلان مدیریتی از جمله شناخت محیط داخلی و خارجی سازمان و شناسایی تصمیمات استراتژیک، شناسایی و مدیریت ریسک ها و فرصت های سازمان، مدیریت تغییرات و دانش سازمانی دارد.

دستاوردهاي داخلي اخذ گواهي نامه ISO9001

1- بهبود تصمیمات استراتژیک و هدف گذاری سازمان

2- بهبود فرآیند و شناسایی ریسک های مربوطه و بهره گیری از فرصت های شناسایی شده

3- كاهش ضايعات و دوباره كاريها

4- افزايش كارايي و بهره وري

5- بهبود و راحتی ارزیابی عملکرد

6- بهبود روحیه کارکنان


دستاوردهاي خارجي اخذ گواهي نامه ISO9001

1- شناخته شدن سطح كيفيت محصولات شركت براي بازار فروش

2- كمك قابل توجه در بازاريابي

3- بهبود رضايت و اعتماد مشتری

4- دستیابی بازارهای خارجی

5- افزايش سودآوري

6- كاهش مميزي و كنترل مشتري به دليل اعتبار جهاني گواهينامه